Kerstvakantieplannen - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Bart Bastiaansen - WaarBenJij.nu Kerstvakantieplannen - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Bart Bastiaansen - WaarBenJij.nu

Kerstvakantieplannen

Door: Bartje

Blijf op de hoogte en volg Bart

23 December 2007 | Australië, Melbourne

Mijn kerstvakantie is nu een paar dagen onderweg en momenteel verblijf ik in Melbourne bij mensen in huis. Hierover later meer. Ik ga jullie vertellen over mijn werkzaamheden van afgelopen week en wat mijn plannen voor de kerstvakantie zijn.

Eerst nog even kort over wat ik de afgelopen week heb gedaan. Dinsdag was de laatste dag dat we voer hebben gewogen en urine- en mestmonsters hebben genomen van de vleeskalveren in de metabolismehokken. Daarna zijn de vleeskalveren naar hun huisvesting buiten gegaan, waar we op dinsdag en woensdag bloedmonsters en monsters van penssappen hebben genomen. Dit laatste werd gedaan door een slang via de bek en slokdarm in de pens aan te brengen, waarna door middel van een klein motertje en een vacuümsysteem, de penssappen werden opgepompt. Deze werkzaamheden betekende het einde van de proef. Het experiment is naar ieders tevredenheid verlopen en daarvoor waren ze me erg dankbaar. Volgend jaar start het volgende experiment van het PhD-project, waaraan ik misschien weer mee zal werken.

Op woensdag had ik mijn eerste barbeque hier in Gatton. Of beter gezegd barbeque’s, want ik had er één ‘s middags tijdens de lunch en één ‘s avonds voor het avondeten! De bbq ‘s middags was met mensen (een stuk of 10) van de School of Animal Studies die nog geen vakantie aan het vieren waren. Hoofdgerecht hier was worstjes van kangeroovlees, erg lekker. ‘s Avonds was met Russ en Joe (van de Staffclub op de campus), waar we onze reis naar het zuiden van Australië en voornamelijk mijn plannen voor de kerstvakantie hebben besproken. Op vrijdag stond de slacht van de volgende vijf vleeskoeien op het programma voor het andere project (hormoonafgifte), waar we opnieuw stukjes van de hypothalamus en hypofyse hebben verzameld. Hiervoor ben ik op donderdag wederom naar Brisbane afgereisd en heb ik in hetzelfde luxe en dure hotel overnacht :D, zodat mijn begeleider me hier weer om 4.15 u. kon oppikken om naar het slachthuis te rijden. Deze keer heb ik hiervan foto’s toegevoegd (waarschuwing voor sommige: zorg dat je wat gegeten hebt ;)).

En dan nu over mijn kerstvakantieplannen. Nadat ik terug was van het slachthuis en mijn backpack had gepakt, zijn Russ, Joe en ik op vrijdag met de auto van Russ vertrokken voor onze reis naar Melbourne (Russ' en Joe's familie wonen in of in de buurt van Melbourne). Na een reis van 24 uur :), na afwisselend met z’n drieën gereden te hebben en regelmatig te zijn gestopt, kwamen we toch behoorlijk afgepeigerd aan in Melbourne. Onderweg hebben we overigens veel mooie landschappen gezien! Op zaterdag en zondag (vandaag) kon ik bij Joe thuis verblijven. Erg gezellig en er wordt goed voor me gezorgd hier :D! Joe thuis (moeder en zus) is overigens toch al gauw een half uur met auto uit het centrum vandaan. Vandaag ben ik dan ook met Joe naar het centrum van Melbourne geweest om rond te kijken (we hebben o.a. de team presentatie voor van het Australische cricketteam gezien (cricket is een erg populaire en grote sport hier) en Federal Square) en informatie in te winnen bij het Visitor’s information centre van Melbourne over wat ik hier allemaal kan zien en doen.

Morgen vertrek ik met het vliegtuig van Melbourne naar Adelaide, waar ik twee dagen in een hostel (Backpack Oz) zal verblijven, de stad ga bekijken en de kerst ga vieren. Op woensdag (tweede kerstdag) ga ik met de trein (reis van ongeveer 10 uur) van Adelaide terug naar Melbourne (naar Geelong, plaats ten westen van Melbourne). Hier zal ik overnachten in het National Backpackers Hotel, om de volgende morgen een auto op te pikken (gehuurd) en de Great Ocean Road te gaan rijden. Deze weg gaat langs de zuidkust van Australië en is erg bekend vanwege de geweldige natuur elementen die er te zien zijn (o.a. 12 Apostels). De Great Ocean Road ga ik dus met de auto verkennen en hier neem ik drie dagen de tijd voor. Ik zal onderweg wel zien waar ik de dag eindig en ga overnachten. De dagen erna (tot en met 2 januari) zal ik in Melbourne doorbrengen en overnachten in een hostel (Nomads Industry). Ik ga de stad bekijken en natuurlijk oud en nieuw vieren! Beloofd een geweldige ervaring en leuke vakantie te worden :D. Heb er in ieder geval veel zin in!

Volgend jaar zal ik jullie uiteraard uitgebreid vertellen over deze korte reis. Ik wens iedereen vanuit Melbourne prettige kerstdagen en een goed en gezond 2008 toe! Dit jaar geen kou (en helaas schaatsen) voor mij met kerst en oud en nieuw.

Groeten Bart

  • 23 December 2007 - 13:20

    Marijntje:

    Yes, ik ben eens de 1e met een reactie, haha! Maar eigenlijk een zinloze reactie, want ik ga dalijk pas je verhaal offline lezen!
    Doei dus!

  • 23 December 2007 - 13:29

    Naomi:

    Hey Bart,
    Mooie plannen heb je voor de kerst, lekker reizen en lekker warm:) Ik heb afgelopen vrijdag nog geschaats, wat een contrast he;)
    Fijne kerst iig!!
    -x- Naomi

  • 23 December 2007 - 16:22

    Kees Smulders:

    fijn dat je het zo na je zin hebt , ik denk dst jij ook een globetrotter ga worden geniet van de kerst en oud en nieuw groeten de smullies

  • 24 December 2007 - 10:57

    Mechie Loeffen:

    Hoi, die Bart

    Op de eerste plaats wil ik je natuurlijk een hele fijne Kerst en een geweldig 2008 toewensen. Maar ik denk dat het voor jouw allemaal goed gaat komen. Wat ik lees is dat je een hele leuke tijd hebt. Gewoon maar doorgaan zo.

    Groetjes en tot ziens maar weer

    Doei.

  • 24 December 2007 - 11:13

    Yvonne:

    heeje Bart

    lekkere trip in het vooruitzicht! Heelijk kerst vieren in de zon! hele fijne kerst en oud en nieuw gewenst!! maar dat gaat wel lukken daar denk ik!!
    Ik ga nu kerstavond vieren op het strand met een drank bucket voor mijn neus tijdens het full moon feest ik zeg er zijn slechtere plaatsen waar je kerst kan vieren!!

    dikke kus yvon

  • 24 December 2007 - 12:20

    Anke:

    Hey Bart,

    We hebben afgelopen vrijdag een lekker kerstdiner gehad op M3! Jammer dat je er niet bij was, maar jij vermaakt je ook wel zo te lezen! Fijne kerst en alvast een gelukkig nieuwjaar!!

    x Anke

  • 25 December 2007 - 12:01

    Ria:

    Hoi Bart,
    Het klinkt allemaal heel goed en je hebt er echt zin in. Veel plezier, veel goede indrukken.
    En mede namens Gerard wens ik jou een heel gezellige (da's toch wel erg Hollands!) jaarwisseling.
    Groetjes, Ria

  • 26 December 2007 - 01:19

    Guillaume:

    Hey Lange Baas B,

    Mooie Kerstplannen :-) Inmiddels zit je denk ik alweer in de trein naar Geelong. Een erg lange reis. Maar ja, Australie is nu eenmaal groot :-p

    Bedankt ook voor de foto. Ik heb al een foto van dezelfde bistro van Anne en Geralda gekregen :-D

    Groeten,
    Guillaume

  • 26 December 2007 - 09:21

    Cor Van Hoeve:

    Hee Bart!
    Zo te zien heb je het wel naar je zin daar! Echt heel leuk om te lezen!
    Ik wens je hele fijne feestdagen toe en een goed 2008. Kom je al snel weer s langs?
    Hier ook alles prima, vorige week nog een dag geschaatst op de blikken. Prachtig baantje.
    Succes daar met al je opdrachten!!
    Groetjes Cor en Lizanne

  • 26 December 2007 - 11:56

    Jauke:

    Jo Bart, mooie vakantie geplant! ben benieuwd naar wat je allemaal tegenkomt. Komende vrijdag beginnen wij hier aan onze trip voor 14 dagen, eens kijken of we de echte wilde dieren kunnen opsporen!

    De beste wensen alvast voor het nieuwe jaar.

    Jauke

  • 27 December 2007 - 14:32

    Rémon:

    Goede zaak BB, mooi vrij nemen voor kerst en lekker rondrijden! Prachtig land, dus zeker doen! Bedankt voor de lekkere foto's ook, prachtige kerstsfeer :p

    Beste wensen voor 2008!
    Rémon

  • 27 December 2007 - 18:34

    AnneTTe:

    Boeiend die koeienkoppen. Had gelukkig al gegeten. Hoe was de Kerst in de warmte? Wens je namens ons allen een onvergetelijke jaarwisseling toe en een fantastisch 2008!
    AnneTTe en de anderen.

  • 28 December 2007 - 07:58

    Jan:

    He bart het is wel de bedoeling dat je daar STAGE loopt! Niet elke week vakantie neemt! :P En... aangezien het hier boutweer is, moet je ons niet jaloers maken met al die barbeques!!!

    J.

  • 28 December 2007 - 12:58

    Corné & Corinne:

    Hallo Bart, Je maakt het wel goed daar! Naast de leuke dingen kom je toch nog aan stagelopen toe. Corné kijkt zijn ogen uit naar het vee en de stallen en voor mij zijn de overige foto's en teksten meer herkenbaar. Alleen had ik niet het geluk om zover naar het zuiden af te reizen. Zo te lezen vermaak je je wel met kerst en wordt oud&nieuw ook kanllend! Via deze weg willen we je een fijne jaarwisseling wensen en nog veel Aussie-plezier in 2008!!! De Groeten van C&C

  • 29 December 2007 - 03:19

    Ard:

    Ha Bartmans,

    Bewaar je nog wel een stukje Australië voor de rondreis met je ouders? Je gaat wel erg snel rond zo :-D
    Mooie foto's trouwens ;-)

    Greetz

    Ard

  • 30 December 2007 - 14:28

    Non:

    Heeeey Bartje!

    Fijn dat je even wat slachtfoto's hebt toegevoegd :-p Leuk verhaal, je bent heel wat van plan komende dagen! Super goed, ben benieuwd naar de foto's en verhalen. Jammer dat je niet hier bent met oud en nieuw, maar ik wens je een hele fijne jaarwisseling en het beste voor het nieuwe jaar! Je begint hem in ieder geval goed, zo in de zon!
    xx Non.

  • 02 Januari 2008 - 20:52

    Wendy Smulders:

    Heerlijk die foto's van koeien enzo...;-)

    Hopelijk heb je goede feestdagen gehad. Erg apart om dat in een ander werelddeel mee te maken. Zie je tradities.

    Aan lekker eten geen gebrek lees ik zo. Ook niet van al het moois wat er te zien is.

    En nu weer aan de studie!

    gr wendy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Bart

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 63373

Voorgaande reizen:

17 November 2007 - 19 November 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: